czwartek, 24 kwietnia 2014

Dekoratorium #1 Kicz

Dzień Dobry! :)
Jestem ApppleBlue i jestem nową redaktorką bloga - tutaj podziękowania do założycielki, Malin_love - będę prowadzić dział, który nazwałam 'Dekoratorium'...

Dzisiejszy poradnik oparty będzie na kiczu!
Najpierw zapoznajcie się z definicją tego słowa!:

Określanie czegoś kiczem wskazuje odbiorcy brzydotę i lichość oraz małą wartość artystyczną tak nazwanego dzieła, wykonanego z pewnym przepychem, ale zupełnie pozbawionego gustu: przedmiotu, kompozycji plastycznej, utworu literackiego, filmu itp. Kicz jest określeniem silnie pejoratywnym i często kontrowersyjnym. To, co dla jednych jest kiczem, przez innych może być uznane za wartościową sztukę. Określenie to powstało ok. 1870 r. w monachijskich kołach malarskich i pierwotnie dotyczyło tylko obrazów. „


(typowy przykład zapchanego apartamentu)


Na Stardoll możemy znaleźć wiele wnętrz opartych na tym właśnie "kiczowatym" stylu! Dla niektórych wydaje się to być oryginalne i niebanalne, jednak (NIESTETY) nie możemy tak o tym powiedzieć.
Obawiam się, że i Wy możecie wpaść w sidła tego jakże dziwnego stylu, dlatego chcę zapoznać Was z paroma zasadami oraz dać Wam parę wskazówek:
a) Jak uniknąć przepychu?
b) Co musi posiadać ciekawe i niebanalne wnętrze? (salon)

No więc... Zaczynamy!:

a)

Zachowajcie:


  • Różnorodność kolorystyczną!
  • Umiar w dobieraniu detali, dodatków!
  • Jednolitość stylistyczna!


Jeśli uważacie, że tak urządzone wnętrze (jak napisałam powyżej) jest nudne, to ogromnie się mylicie. Monotonność może być ciekawa i niebanalna jeśli dobrze dopasujecie dodatki i kolory, a także im większą mamy wprawę tym ciekawszy efekt możecie uzyskać. 
b)

Rzeczy, które musi posiadać ciekawe i niebanalne wnętrze (salon):



  • Sofa, np.:                            
  • Pufa/krzesło/podnóżek, np.:  
  • Stolik, np.                             
  • Dodatki, np.                        

Możecie dodać tam więcej dodatków, jednak z umiarem!

(tak wygląda monotonne, a zarazem niebanalne wnętrze)

Dziękuję Wam kochani i zachęcam do komentowania i polecania bloga.
Pozdrawiam ApppleBlue.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Autor/ka najciekawszego komentarza zastanie nagrodzony/a:


-------------------------------------------------------------------------------------------



9 komentarzy:

  1. Muszę przyznać , że pierwsze wnętrze jest "kiczowate" , tam wszystko jest na "kupie" i jak by te dodatki wylewały się z pokoju . Natomiast wnętrze drugie jest świetne ! Wszystko do siebie pasuje , dodatków jest z umiarem ( tyle ile powinno być ) . Oczywiście , że nie jest "kiczowate" , poza tym muszę przyznać , że wnętrze to zachęca do robienia podobnych pokoi .
    dominika-10

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy artykuł, przeczytałam cały. Wnętrze nr.2 ma ładnie dopasowane dodatki, chociaż ja osobiście dodałabym stół, ale to chyba nie Twój pokój, więc się nie czepiam. Bardzo dobrze, że zadbałaś, również, o to, aby pokazać nam jakie rzeczy powinien posiadać salon.
    katniss-ne

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, że pojawiło się "Dekoratorium". Odwiedzałam bardzo dużo apartamentów, które (po przeczytaniu tego artykułu) wiem, że były mocno "kiczowate". Naprawdę myślałam, że są świetne. "Ile kasy musiała na towydać?" "ALe tu pięknie!" "Jest tutaj tego wszystkiego tak dużo" No i właśnie "tak dużo" - że za dużo. "I jeszcze te kolory..." - głównie czarny i czerwony. Czy to jest cool? Nie! To kicz i przestarzałe zafascynowanie czernią i czerwienią w jednym.

    Powiem, że bardzo spodobał mi się Twój artykuł. Moje wnętrze jest troszę podobne do tego drugiego. Możesz wpaść i ocenić, czy moje wnętrze jest kiczowate, jeśli chcesz... :)
    Mam nadzieję, że jednak tak nie będzie.

    Artykuł bardzo, bardzo fajny. Mam nadzieję, że będziesz nam doradzała regularnie

    :)

    Na stardoll: gabadoll
    Obserwuję jako: gabisska

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokój pierwszy wcale nie jest kiczowaty, nie ma tutaj miliona rzeczy, tylko jest kolorowo i klimatycznie. Można się poczuć jak w Japonii, na zewnątrz kwitnące drzewa wiśni.
    Moim zdaniem kicz to jest to:
    http://bankfotek.pl/image/1714460
    ale jak kto woli. :)
    VirginiaaStar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz trochę racji, jednak pokój pierwszy nie jest kolorowy i klimatyczny - jak to określiłaś! Jest zbyt różowo i wszystko zlewa się ze sobą!
      ApppleBlue

      Usuń
    2. Przepraszam, ale każdy ma prawo do swojego zdania i powinnaś moje uszanować bez względu na to, jakie ono jest. To jest kwestia gustu i ja wyraziłam swoją opinię. Masz prawo ją kwestionować, ale nie w taki sposób, jaki to zrobiłaś.
      Pozdrawiam. :)
      VirginiaaStar

      Usuń
    3. Przepraszam jeśli Cię uraziłam, rozumiem, że możesz mieć swoje zdanie, ja też je mam :)
      Jeszcze raz przepraszam.
      ApppleBlue

      Usuń
  5. Moim zdaniem pokój pierwszy byłby przepiękny gdyby nie zbędne drobiazgi, w tym pokoju najbardziej podoba mi się przepiękna panorama kwitnących wiśni za oknem i jest to wspaniały pomysł aby dodać do swojego apartamentu "to coś".
    W drugim pokoju też jest ładnie, lecz zbyt bardzo przyzwyczaiłam się do podłogi i teraz wydaje mi się nie za ładna.

    Emiilaa

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten post był bardzo przydatny :*

    OdpowiedzUsuń